CateringDe eerste indruk - De Honneurs - Catering Nijmegen

5 juni 2019

Een titel die eigenlijk al genoeg zegt. Of het nu op zakelijke vlak is of op privé, de eerste indruk is altijd de belangrijkste. Iets waar ik in de afgelopen 2 jaar nog meer van gezien en gehoord heb. Ik wist natuurlijk wel dat het belangrijk is, maar toch wel in andere maten dan ik nu ervaren heb. Ik neem jullie graag mee in de beleving en deze tak van sport.

Het paspoort van de klant, oftewel de doelgroep van de Honneurs is best wel wisselend. Ik vind het altijd een hele leuke uitdaging om me een beeld te vormen bij de doelgroep die de Honneurs opzoekt. Vaak begint het eerste contact of met een mailtje, of met een telefoontje. Het leuke daaraan is dat je bij de stem die je hoort een beeld gaat vormen in je hoofd, met wat voor een persoon ik zojuist contact heb gehad. Een stem van iemand is namelijk vaak zoveel anders dat het uiterlijk of de achtergrond van een persoon.

Het maakt mij als ondernemer nieuwsgierig. Want wat voor mensen/ klanten trekken wij als bedrijf aan? Van tevoren bepaal je voor jezelf natuurlijk wel een bepaalde doelgroep, maar of dat in de praktijk ook zo werkt is toch hele andere koek. Het leuke aan dit vak vind ik dat het zo ontzetten variabel is. De plaatsen waar je komt, de mensen waar je mee werkt, de mensen waar je voor werkt, het soort evenement. Geen enkele partij is hetzelfde. De ene keer is het een 21- diner, de andere keer een bruiloft, weer een andere keer een zakelijk evenement. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

De wisseling in producties, maakt ons vak zo ontzettend mooi, want letterlijk geen enkel event is hetzelfde. Elke opdrachtgever heeft namelijk weer andere ideeën of wensen. Een eigen visie op het event, wat het voor ons ook spannend houdt en waardoor je vooral scherp en creatief blijft.

“Want hoe verzin je toch elke keer weer iets speciaals, wat niet te voor de hand liggend is?”

Ik moet bekennen dat het ons eigenlijk heel goed af gaat, dat creatief blijven. Het schakelen tussen privé en zakelijk, want met die ontzettend wisselende werktijden wordt dat wel van je gevraagd. Naar mijn mening, allemaal mooie eigenschappen van de event business.

Waar we het over hadden is het paspoort van mijn opdrachtgevers of klanten, net hoe je het noemen wilt. Wat mij vaak direct nieuwsgierig maakt is de wijze waarop een opdrachtgever bij de Honneurs terecht gekomen is. Via Google, Sociale media, mond- tot mondreclame of omdat die persoon een eerder event heeft bijgewoond wat wij verzorgde. Waar komen de opdrachtgevers vandaan? Bij mij uit de buurt of eigenlijk door het hele land?

Ik denk dat het heel belangrijk is, waardoor je als bedrijf blijft groeien, dat je zelf ook verschillende events bij gaat wonen. Zo zie je het eens van de andere kant. Als gast dus. Ik doe dit geregeld, op verschillende soorten events. Als horecaman blijf ik dingen zien. Dingen die inspireren of dingen die ik anders aan zou pakken. Dit geeft me altijd ontzettend veel energie en nieuwe ideeën voor volgende opdrachten, maar het laat me ook terugblikken op de producties die ik verzorgd heb, om eens kritisch te kijken naar hoe wij het zelf doen. Dit houdt me scherp.

Het blijft namelijk de eerste indruk die telt…