Een succesvolle bedrijfsborrel organiseer je zo

Het is alweer november. Voordat je het weet staan de feestdagen voor de deur. Tijd om een feestelijke bedrijfsborrel te organiseren!

Een kerst- of nieuwjaarsborrel is perfect om het jaar af te sluiten of gezamenlijk te proosten op het nieuwe jaar. Daarnaast is het een goede gelegenheid om even te ontspannen, met collega’s bij te kletsen en zorgt het voor teamspirit. Maar een bedrijfsborrel is meer dan alleen een fles wijn of bier met een schaal borrelnootjes op tafel. Hoe dan? Wij geven je tips voor het organiseren van een succesvolle bedrijfsborrel!

Tip 1: De voorbereiding

Het organiseren van een bedrijfsborrel neemt tijd in beslag. Begin daarom ruim van te voren met plannen. Op welke dag wordt de borrel gehouden? Waarschijnlijk gaat je voorkeur automatisch uit naar een vrijdag. Maar houd er rekening mee dat mensen dan vaak vrij zijn of ’s avonds al privé plannen hebben. De donderdag is ook een goede optie. Denk ook na over de locatie van de borrel. Gewoon op kantoor is makkelijk, maar wie zorgt voor drank, eten en ruimt na afloop op? Je kan eventueel kiezen voor een andere locatie, bijvoorbeeld een centraal gelegen bar of huur een zaaltje af!

Tip 2: De aankondiging

Zodra de datum en locatie van de bedrijfsborrel zijn gepland, is het tijd om de borrel aan te kondigen. Het is handig om dit ver van tevoren te doen, want iedereen heeft tegenwoordig een druk leven. Stuur geen standaard email, maar maak een leuke uitnodiging. Dat is feestelijk en enthousiasmeert je collega’s om naar de borrel te komen! Vergeet niet om het tijdstip en de duur van de borrel te vermelden; drie uur is meer dan genoeg.

Tip 3: De hapjes en drankjes

Voldoende eten en drinken is één van de belangrijkste aspecten van de bedrijfsborrel! Er moet genoeg zijn voor iedereen, dus denk goed na over de inkopen. Serveer je borrelhapjes, gerechten of een luxe buffet? De opties zijn eindeloos, maar denk wel aan vegetariërs en mensen met allergieën. Welke dranken worden er geschonken? Ook al heet het een bedrijfsborrel, dat betekent niet dat er uitsluitend alcohol gedronken moet worden. Misschien moeten sommige collega’s nog rijden. Zorg dus ook voor non-alcoholische versnaperingen!

Tip 4: De sfeer

Wat maakt de bedrijfsborrel tot een succes? Gezelligheid! Stel een leuke playlist samen, van hits tot klassiekers. Zorg voor (kerst)versiering. Daarnaast is een kerst- of nieuwjaarsborrel ook het perfecte moment voor een bedankje of peptalk aan je werknemers of collega’s. Houd het kort, persoonlijk en sluit feestelijk af, bijvoorbeeld met een glas champagne!

Tip 5: Veilig naar huis

Zijn er toch collega’s die te diep in het glaasje hebben gekeken? Zorg er dan voor dat zij met iemand kunnen mee kunnen rijden of met de taxi naar huis gaan. Het is natuurlijk belangrijk dat iedereen na afloop van de borrel veilig thuiskomt!

Lijkt het je toch te veel werk om zelf een bedrijfsborrel te organiseren? Dan schakel je onze hulp in. Wij hebben veel ervaring met het verzorgen van bedrijfsborrels en denken graag met je mee!

De Honneurs - Createurs d'ambience

Welkom bij De Honneurs, waar elke gebeurtenis verandert in een buitengewone ervaring. Wij zijn niet zomaar een cateringbedrijf; wij zijn makers van ambiance, gespecialiseerd in het leveren van hoogwaardige, op maat gemaakte cateringdiensten die elk evenement transformeren in een memorabele belevenis.

Van intieme private dining tot grootschalige bedrijfsevenementen, onze toewijding aan excellente service, creativiteit en aanpassingsvermogen zorgt ervoor dat elk detail zorgvuldig wordt overwogen en uitgevoerd. Stap binnen in de wereld van De Honneurs, waar elke maaltijd een verhaal vertelt en elke gelegenheid een onvergetelijk moment wordt.